725 pregleda

Recenzija: PS Vita 2000

by on November 18, 2013

Ugodnost igranja, veći izbor boja uređaja, standardni micro USB priključak.

Lošiji LCD ekran u odnosu na originalni OLED ekran, OS nema iste mogućnosti kao neki pametni telefoni.

Brend

PS Vita 2000 je dosta ugodnija za igranje zbog smanjene težine i zbog toga što je tanja od originala. Nudi veći izbor kad je u pitanju boja uređaja i ima standardni microUSB priključak. Odličan izbor indie igrica nadoknađuje manjak pravih velikih Vita ekskluzivnih naslova. LCD ekran je ipak lošiji u odnosu na originalni OLED, a operativni sistem još uvijek nema sve mogućnosti kao neki bolji pametni telefoni u istom cjenovnom rangu.

PS Vita je konzola koja nije prošla na tržištu onako kako je Sony očekivao. Početne brojke prodaje su bile loše, ali to nije zaustavilo Sony da izda novu, bolju verziju PS Vita konzole sa oznakom 2000.

Početkom 2011. godine Sony je izdao novu prenosivu konzolu PS Vita. Ovo je direktni nasljednik PSP konzole koja je zabilježila ogroman uspjeh tokom svog vijeka. Nova PS Vita je trebala da ima grafiku PS3 konzole i da pruži jedinstven doživljaj igranja u pokretu. Impresivne hardverske specifikacije nisu bile dovoljne da PS Vita postane uspješna na tržištu pa je Sony smanjio cijenu konzole i memorijskih kartica, te izdao novu verziju sa nekoliko poboljšanja.

DIZAJN PS Vita 2000 na prvi pogled izgleda skoro identično kao i verzija 1000. Male suptilne promjene kao što su zaobljeni krajevi, malo hrapavija zadnja plastika, 20% manja težina i smanjena debljina uređaja doprinosi dugotrajnijem igranju bez zamora. Analogne gljive, digitalni pad i četiri glavna dugmeta su ostala nepromijenjena, dok su Home, Start i Select dugmad promijenjena i sad su okrugla i lakša za pritisnuti. Home dugme više ne svijetli ako ima notifikacija već je za tu svrhu ugrađen LED indikator na vrhu Vite. Gornja L i R dugmad su također malo pomjerena i bolje urađena tako da bolje leže pod prstom.

Nova verzija dolazi sa 1GB unutarnje memorije za pohranu raznih datoteka, što je poboljšanje u odnosu na originalnu Vitu koja nije imala unutarnju memoriju. Međutim, ovo je jako malo prostora za digitalne verzije igrica te će oni koji žele preuzimati igre u digitalnoj formi morati kupiti dodatnu memorijsku karticu. PS Vita ne može istovremeno koristiti unutarnju i vanjsku memoriju, pa će prilikom ubacivanja eksterne memorijske kartice unutarnja memorija biti onemogućena.

Jedna od iznenađujućih promjena na novoj Viti je smanjivanje zadnje dodirne površine. Nedostaje i misteriozni port koji se nalazio na vrhu originalne Vite. Port za punjenje i povezivanje sa računarom je zamijenjeno običnim microUSB portom. Baterija traje malo više nego na originalnoj Viti, pa se tako može izvući do 6h aktivnog korištenja.

Najveća vizualna promjena, pored izmijenjenih dugmadi i tanje konzole, je prednja strana koja se sad sastoji iz dva dijela, gdje je ekran odvojen od ostatka konzole. Nova Vita je dostupna u 6 boja, za razliku od originalne koja je bila samo u crnoj sjajnoj boji. Sve promjene koje je Sony napravio sa novom verzijom PS Vite su dobrodošle, ali jedna se najviše ističe: odlični OLED ekran je zamijenjen sa jeftinijim LCD ekranom. Ova promjena na prvi pogled čini Vitu manje poželjnim uređajem, ali novi LCD ekran se pokazao odličnim i ništa manje kvalitetnijim od standardnog OLED ekrana.

SOFTVER Softverski, PS Vita 2000 je identična prethodnoj verziji i tu nema nikakvih promjena. Obje verzije Vite se mogu povezati sa najnovijom konzolom PS4 i tako iskoristiti puni potencijal uređaja. Aplikacije dostupne za PS Vitu su klijent za mail, web preglednik, Skype, Flickr, Twitter i mnoge druge koje se mogu skinuti sa Play Station marketa.

IGRE Kada se priča o igrama za PS Vitu mišljenje je podijeljeno. Jedni kažu da igara ima u izobilju, dok drugi tvrde da nema nijedne igre vrijedne spomena. Činjenica je da je jako mali broj ekskluzivnih igara koje u potpunosti iskorištavaju PS Vita hardver i to je možda i najveći razlog loše prodaje ove konzole. Većina izdavača igara je preskočilo PS Vitu prilikom izdavanja velikih naslova, što je doprinijelo manjoj prodaji konzole. Fenomen koji je od početka pratio Vitu je sve više prisutan i danas. Riječ je o indie igricama koje su preuzele PS Vita tržište igrica. Hardver je dovoljno jak da pokreće sve jeftinije i manje optimizirane igrice koje su idealne za kratko igranje. Na konzoli je moguće igrati i PS One naslove, a dostupna su i neka izdanja HD PS2 igrica.