547 pregleda

Recenzija: OS X Mavericks 10.9

by on October 25, 2013

Multiple Displays opcija, mogućnost isključivanja aplikacija koje troše veliku količinu energije, redizajnirani preglednik Safari.

OS X Mavericks nije puno promijenjen u odnosu na prethodnu verziju.

Brend

Mavericks nije bio pun iznenađenja, ali ima nekoliko dobrih i zanimljivih poboljšanja. Najveći dodaci su iBooks i Maps aplikacije i dodatak tabova u Finderu koji će korisnicima olakšati pronalazak sadržaja. Pristup rješenju korištenja više ekrana će sigurno biti dobro prihvaćen.

Na Appleovom događaju 22. oktobra predstavljen je novi operativni sistem OS X Mavericks. Verzija 10.9 korisnicima omogućava pristup još većem broju aplikacija i dodataka. Dodane su Maps i iBooks aplikacije. Iako nije došlo do velikih promjena na Finder aplikaciji i notifikacijama, kompanija obećava brže preuzimanje sadržaja sa interneta.

Finder Mavericks vizualno nije puno drugačiji od svog prethodnika. Apple je dodao nekoliko novina, ali u suštini operativni sistem nije puno promijenjen. Korisnici će primijetiti da pri otvaranju prozora imaju novo dugme koje omogućava korisnicima tagovanje sadržaja da bi ga kasnije lakše pronašli. Apple je sam predložio nekoliko kategorija i pet boja koji će sadržaj učiniti preglednijim. Tagovi se pojavljuju u Finder aplikaciji. Tagovi su integrisani i unutar Pages i iCloud aplikacija.

Osim toga, Apple je omogućio korisnicima otvaranje više tabova u jednom prozoru. Kada korisnik kreira tabove može ih povlačenjem van originalnog prozora pretvoriti u više njih. Držanjem miša iznad taba pojavljuje se „X“ koji omogućava zatvaranje prozora. Jedna od najvećih promjena u odnosu na OS X Mountain Lion operativni sistem su Notifikacije. Korisnik može imati direktnu interakciju sa novostima poput emaila, poruka ili FaceTimea, koje se pojavljuju na ekranu. Finder je promijenjen tako da ga korisnici mogu povećati preko cijelog ekrana.

Safari Izgled pretraživača je promijenjen pa korisnici koji otvore Safari vidjeti će stranice poredane jednu ispod druge. Pretraživač će prvo prikazati stranice koje korisnik najčešće posjećuje. Raspored stranica se može promijeniti dodavanjem linkova iz bookmarka ili premještanjem stranica drag-and-drop sistemom.

Reading List, koji je predstavljen na Lion operativnom sistemu, omogućava korisnicima čitanje internet sadržaja iako nisu na mreži. Iako je ova opcija ostala skoro potpuno nepromijenjena, Shared Links je trenutno limitiran na Twitter i LinkedIn.

Kalendar Kalendar je redizajniran pa sada ima manje prozora. Pretraživanje kalendara je poboljšano pa je lakše pronaći potrebne informacije. Facebook događaji će se automatski prikazati (iako na njih niste odgovorili), kao i rođendani. Događaji koje korisnici naprave u kalendaru će sami odrediti lokaciju na osnovu vaših kontakata. Osim toga, kalendar će izračunati koliko je potrebno vremena da bi korisnik stigao na zakazanu lokaciju.

iBooks Pri pokretanju iBooks aplikacije u aplikaciji će se pojaviti i knjige koje je korisnik kupio preko iBooks aplikacije. Dvostrukim klikom na knjigu će otvoriti prvu stranicu. Aplikacija prikazuje knjigu sa dvije otvorene strane koju korisnik lista povlačenjem prsta po trackpadu. iBooks market će izgledati poput iTunes aplikacije. Market korisniku predlaže popularne naslove i prilagođava se onome što korisnik najčešće čita.

Maps Desktop verzija Maps aplikacije je veoma korisna, posebno ako se uzme u obzir mogućnost da se mape šalju direktno na iPhone ili iPad. Pri pokretanju mape pojavi se slika Zemlje. Da bi korisnici dozvolili Maps aplikaciji da prepozna lokaciju na kojoj se korisnik nalazi, morati će to podesiti u „Privacy“ tabu u postavkama. Na vrhu aplikacije se nalazi meni koji korisniku pruža mogućnost dijeljenja mape. Korisnik može odabrati Faceebok, Twitter i AirDrop.

Multiple Displays Multiple display je prvi put predstavljen na WWDC sajmu. Mogućnost otvaranja više prozora nije neka novina, ali na novom operativnom sistemu ima nekoliko dodatnih opcija. Ako se koristi više monitora, korisnik će imati potpuno nezavisan desktop na svakom od njih. To nažalost znači da se aplikacije neće moći razvući na dva ekrana. To znači da će se na svakom priključenom ekranu moći koristiti zasebne aplikacije u Full Screen načinu prikazivanja.

Snaga Apple je na svom operativnom sistemu napravio neke promjene koje bi trebale produžiti trajanje baterije uređaja i ujedno ubrzati stari hardware. Novi OS ima mogućnost da se ugase aplikacije koje troše veliku količinu energije u meniju pod „Apps Using Significant Energy“. Taj dodatak će pomoći korisnicima da izvuku maksimum iz svojih uređaja. App Nap aplikacija gasi aplikacije na uređaju koje se trenutno ne koriste i tako ubrzava rad procesora i smanjuje potrošnju baterije.