1331 pregleda

Recenzija: Grand Theft Auto V

by on December 9, 2013

Rockstar je ostao vjeran svojim standardima i savršeno odradio pozadinsku priču za svakog lika, prepoznatljivi likovi i igrivost na vrhunskom nivou, nevjerovatan broj sadržaja u igrici.

Loše upravljanje vozilima i fizika automobila, manje poslova nego u prethodnim nastavcima.

Grand Theft Auto V je impozantna igra zasnovana na satiričnom pogledu na modernu Ameriku. Tehnički je urađena puno bolje od prethodnog nastavka i nijedan svijet video igara se ne može približiti ovoj veličini i količini sadržaja. Iza naočigled trivijalnog humora sakrivena je ozbiljna priča o svakodnevnim životima običnih ljudi.

Rockstar je ispunio svoje obećanje i predstavio najveći otvoreni svijet u Grand Theft Auto serijalu. Los Santos nije samo impresivan zbog njegove veličine, već i zbog nevjerovatne količine sadržaja, na zemlji, u vodi i u zraku.

Priča i svijet igre su prepuni referenci na popularnu kulturu, a kreatori igre se rugaju svim popularnim medijima i uređajima poput Facebooka i Applea. Slavni trio likova su Michael, kriminalac u penziji, Franklin, čiji je jedini cilj uzdići se u svijetu podzemlja, i psihotični Michaelov bivši kolega Trevor. Rockstar je ostao vjeran svojim standardima i savršeno odradio pozadinsku priču za svakog lika.

Michael, Trevor i Franklin u svijetu oružja, vila i bankovnih računa

Različitost tri glavna lika prikazana je kroz okruženja u kojima žive i krug ljudi s kojima se druže. Michael ima vilu koju dijeli sa svojom disfunkcionalnom porodicom u elitnom dijelu grada nazvanom Vinewood. Franklin ima malu kuću u tipičnoj crnačkoj četvrti nedaleko od Groove Streeta koju dijeli sa tetkom. Trevor živi u ruralnom području, a u svojoj prikolici kuha metamfetamin.

Svaki od likova ima određeni set vještina po kojima se izdvaja od ostalih. Michael je najprecizniji u korištenju oružja, Trevor je bivši pilot i odlično vozi avione, dok je Franklin odličan vozač automobila. Vještine likova možete poboljšati obavljajući željenu akciju. Poboljšanjem vještina olakšat ćete izvođenje određenih akcija. To znači da ako često vozite auto, izbjegavate sudare i trkate se, vaša vještina vožnje auta će se pobojšati. Isto to važi za igranje tenisa ili pucanje, koje možete vježbati u streljani.

Igrači mogu po želji mijenjati lika kojeg žele kontrolisati, a svaki od njih ima vlastito oružje, nekretnine, prijatelje i bankovni račun. Svaki lik ima misije koje su svojstvene njemu, a uglavnom se bave rješavanjem porodičnih problema. Prebacivanjem likova korisnici mogu vidjeti kratku animaciju koja prikazuje šta taj lik radi u momentu prije preuzimanje kontrole nad njim. Svaki lik vodi svoj lični život koji je poprilično uvjerljiv i zaista interesantan.

Pucaj, sakrij se, pa prošetaj na golf

Igra ima slučajne događaje koji se pojavljuju na mapi, a na vama je da li želite otići i provjeriti šta se događa. Većina tih događaja traži od vas da nekome na neki način pomognete. Igrači na raspolaganju imaju nevjerovatnu količinu sadržaja na koje mogu trošiti svoje vrijeme, umjesto da se bave glavnim misijama. Likove možete voditi na golf, tenis, jogu, pucanje, trke, i još mnogo toga. U petom nastavku igre kupovina nekretnina donosi profit, pa je takvo nešto odličan izvor prihoda.

Glavne misije igre se svode na velike pljačke, a u početku svake igrač može izabrati jedan od dva pristupa akciji. Poslije toga slijedi niz manjih zadataka koje treba obaviti kako bi se pristupilo slijedećoj pljački. Pljačke predstavljaju najvažnije dijelove igre, a urađene su tako dobro da podsjećaju na neki hollywoodski blockbuster.

Imam te na nišanu

Pucanje i sakrivanje su doživjeli napredak u odnosu na prošli nastavak. Osnovni način ciljanja je olakšan automatskim nišanjenjem neprijatelja koji se nalazi u vidokrugu. Moguće je prebaciti se na dva druga načina ciljanja, aim assist ili free aim, što dodatno otežava obavljanje misija. Igra omogućava promjenu oružja za vrijeme akcije koja se onda usporava da bi igrač mogao odabrati novo oružje. Svako dostupno oružje možete modificirati nišanima, prigušivačima i drugim dodacima. Kontrola automobila je također doživjela preobražaj pa vozila sada imaju osjećaj težine i lakše je primijetiti razlike između modela automobila.

Umjesto prijašnjih šest zvjezdica koje ste mogli dobiti kada učinite kazneno djelo, sada je najveći broj pet zvjezdica, a igrači će se morati poprilično namučiti da bi pobjegli od policije. Momci u plavom su sada značajno opasniji i pametniji od onih u prethodnim nastavcima, a raspolažu brzim vozilima i helikopterima uz pomoć kojih će vas lakše pronaći i uhapsiti.

Ako niste slušali radio, sada ćete početi

Slijedeći stari običaj, igrač na raspolaganju ima čitav niz radio stanica na kojima može pronaći nešto za sebe. Svaki lik može slušati svoju muziku, a dijalozi radio voditelja su fantastični i komični. Muzika koja prati događaje odlično se slaže u atmosferu. Dijalozi likova su prepuni sadržaja i skrivenih informacija.

Kakvu poruku poslati

Impozantna veličina svijeta i nevjerovatna količina sadržaja nisu jedine odlike koje odvajaju GTA V od ostatka igara na tržištu. Činjenica da nema učitavanja sadržaja a igranje teče glatko i bez zastajkivanja je nešto što će oduševiti sve igrače. Nivo detalja je zapanjujući, a svakom području je posvećena jednaka količina pažnje. Izmjena dana i noći i vremenskih uslova je nevjerovatno realna. Kontrolisanje tri lika produžava scenario i dužinu igranja, a autentičnost ciljeva svakog lika omogućava uživanje u intenzivnoj akciji.

Igrivost

Grafika