710 pregleda

Recenzija: Apple iOS 7

by on September 17, 2013

Moderan izgled, reorganizovan sadržaj, pojednostavljeno korištenje aplikacija, poboljšan softver.

Smanjen broj uputa, korisnici će se teže prilagoditi novom načinu rada.

Brend

Novi dodaci poput Control Centera, iTuner Radio i AirDropa olakšavaju korisnicima korištenje telefona, a Siri i kamera su poboljšani i efikasniji za korištenje. iOS je i dalje odlična mobilna platforma koja je poboljšana novim, modernim dizajnom i korisnim dodacima.

Appleov novi operativni sistem doživio je potpuni estetski preobražaj. Zbog velike promjene postoji šansa da će se određeni broj korisnika teško priviknuti na operativni sistem koji je potpuno drugačiji od iOS 6. Iako iOS7 ima potpuno promijenjen pristup korištenju aplikacija i navigaciji pametnim telefonom, važno je napomenuti da nije toliko drugačiji od onoga što su Apple korisnici navikli te da je mobilni operativni sistem uglavnom promijenjen na bolje.

DIZAJN iOS7 zajedno sa iPhone 5c pametnim telefonom označava kompanijin povratak bojama. Apple je potpuno promijenio izgled svog operativnog sistema počevši od zaključavanja ekrana, ikonica, osnovnih aplikacija, izgleda slova, status bara, sistemskih elemenata i još mnogo toga. Za korisnike kojima vizualne promjene nisu dovoljne, novi iOS 7 ima nove zvukove, zvona i obavještenja.  Apple se, kada je u pitanju izgled novog operativnog sistema, odlučio za jake boje i čiste linije. Nove ikonice su „ravne“ a prethodni izgled aplikacija zamijenjen je 2D sličicama. Novi operativni sistem ima i „parallax“ efekat koji, koristeći iPhone senzor za pokrete, stvara iluziju dubine pomjerajući pozadinsku sliku na telefonu prema nagibu uređaja.

Najkorisnija promjena na osnovnom interfejsu je implementacija foldera koji podržavaju više stranica. Dok je ovaj način rada smanjio osjećaj pretrpanosti na iOS 6 operativnom sistemu, iOS 7 omogućava da sve svoje aplikacije stavite na jedan ekran. Kompanija je promijenila izgled pretraživača koji se prije nalazio skriven na prozoru sa lijeve strane od glavnog prozora. Da bi se otvorio pretraživač korisnici moraju povući prstom sa sredine ekrana prema dole. iOS 7 nema opciju pretrage informacija na internetu putem search polja, korisnici sada mogu pretraživati samo email, kalendar i ostale Apple aplikacije.

CONTROL CENTER Apple je napravio odlično rješenje koje omogućava brz pristup osnovnim aplikacijama i olakšava kontrolisanje često korištenih postavki na pametnom telefonu. Control Center omogućava pristup WiFi-ju, Bluetoothu i Rotation Lock postavkama, kontrolama za reprodukciju muzike, Airdrop i Airplay funkciji te nekim aplikacijama poput kalkulatora, vremena i kamere. Control Center je ubrzo postao najkorišteniji dodatak na iOS 7 operativnom sistemu.

SIRI Osim očigledne vizualne promjene na iOS 7 Apple je Siri dodao nove glasove. Siri sada može pretraživati Bing, Wikipediju i Twitter. Performanse aplikacije su poboljšane pa mobilni asistent sada može uzvraćati pozive i puštati snimljene glasovne poruke, što korisniku olakšava korištenje uređaja za vrijeme vožnje. Siri će korisnicima olakšati korištenje pametnog telefona i pretragu podataka, a aplikacija je na dobrom putu da postane virtualni asistent kojeg bi svaki korisnik poželio.

AIR DROP Air Drop se prvi put pojavio na Macu kao dodatak OS X operativnom sistemu. Kompanija je svoj bežični peer-to-peer servis napokon predstavila i na mobilnim uređajima. Air Drop na jednostavan način omogućava korisnicima dijeljenje datoteka sa korisnicima koji su na istoj mreži. Ovo je vrlo jednostavna metoda za dijeljenje slika sa porodicom i prijateljima, te je jednostavnija i brža od slanja emaila. Appleovo rješenje za dijeljenje sadržaja je odlično a jedini nedostatak aplikacije je nemogućnost dijeljenja sadržaja između iOS i Mac.

MULTITASKING Korisnik duplim klikom na home dugme otvara redizajniranu podlogu za pregled svih trenutno otvorenih aplikacija. U prethodnim iOS verzijama Multitasking se prikazivao kao niz aplikacija na dnu ekrana dok se na iOS 7 iste prikazuju na čitavom ekranu uz sliku sadržaja aplikacija koje su pokrenute.

SAFARI Apple je potpuno redizajnirao i mobilni pretraživač interneta. Dugmad za navigaciju i adresa stranice (URL) se spoje sa pozadinom, pružajući korisniku pregled sadržaja na čitavom ekranu. Apple je u osnovnu aplikaciju stavio i privatni pretraživač što znači da korisnici neće morati otvarati postavke svaki put kad budu željeli pretraživati incognito. Pretraživač ima i novi pregled tabova pa je korisnicima olakšano kretanje kroz različite stranice.

KAMERA I FOTOGRAFIJE Softver kamere je potpuno promijenjen na iOS 7 i kamera sada korisniku odmah prikazuje načine fotografisanja. Apple je potpuno izbacio strelice i kontrolnu dugmad sa interfejsa. Video se uključuje povlačenjem prsta na lijevo, a panorama povlačenjem prsta na desno. Dodatne promjene uključuju i dodatak filtera koje korisnik može aplicirati prije snimanja slike i mogućnost snimanja više fotografija odjednom. Nova aplikacija za fotografije korisniku omogućava pretraživanje fotografija na osnovu lokacije i datuma. Ostala poboljšanja uključuju album podijeljenih fotografija smještenih na iCloudu i mapu fotografija koja korisniku dozvoljava pregled historije fotografija na Apple Maps aplikaciji.

iTunes RADIO iTunes je vodeći izvor digitalne muzike u svijetu zbog čega je Apple predstavio iTunes Radio. Na žalost ova opcija je dostupna samo u SAD-u pa će internacionalni korisnici iOS 7 morati sačekati na ovaj dodatak. iTunes Radio pušta muziku baziranu na žanru i izvođačima koji se mogu prilagoditi muzičkom ukusu korisnika.

NOTIFICATION CENTER Novi Notification Center ima „Today“ panel koji prikazuje događaje i rođendane vezane za spomenuti dan kao i vremensku prognozu, stanje na berzi, alarme i kalendare. Povlačenjem prsta po ekranu korisnici mogu otvoriti sva obavještenja ili samo ona koja su propustili. U postavkama je moguće isključiti svaki pojedinačni element „Today“ pregleda i limitirati pristup zaključanom ekranu i listi notifikacija. Today je dio notifikacijskog centra koji pokazuje pravi potencijal, pogotovo ako se kompanija odluči da proširi njegove funkcije te ga učini ozbiljnom konkurencijom Google Now servisu.

APP STORE I FIND MY iPHONE Apple je napravio male promjene na Apple Store i Find My iPhone aplikaciji koje uključuju dodatne alate za lakšu zaštitu i povrat izgubljenih i ukradenih uređaja. Find My iPhone ima napredne mogućnosti podešavanja sigurnosti poput zabrane brisanja ili isključivanja aplikacija bez Apple ID ili lozinke. Aplikacija može prikazati poruke sa uređaja koji je obrisan, pa korisnici ne moraju birati između brisanju podataka sa ukradenog telefona ili njegovog pronalaska. Svi koji imaju vaš telefon morati će ukucati vaš Apple ID i šifru da bi mogli koristiti telefon. Apple App Store sada ima novi „Popular near me“ dodatak koji pokazuje aplikacije koje su popularne među korisnicima u blizini, što dodatno olakšava pretragu aplikacija.

PERFORMANSE I TRAJANJE BATERIJE Performanse i trajanje baterije zavise od generacije uređaja koji korisnici posjeduju. iOS 7 je dostupan na iPhone 4, iPad 2 i iPod touch uređajima. Ipak, korisnici koji imaju starije pametne telefone mogli bi primijetiti sporiji rad uređaja zbog dodatnih animacija koje dolaze sa iOS 7.

Iako je novi operativni sistem najavljen kao veliki korak naprijed, korisnici su na društvenim mrežama izrazili svoje nezadovoljstvo zbog dugotrajnog procesa preuzimanja operativnog sistema, njegovog izgleda i velikih promjena u interfejsu.