612 pregleda

Recenzija: Android 4.4 KitKat

by on November 18, 2013

Jednostavan dizajn, ažurirane aplikacije koje idu uz operativni sistem, mogućnost slanja SMS poruka kroz Hangouts aplikaciju.

Veliki broj postavki lokacije može zbuniti korisnika, isključivanje postavki smanjuje intuitivnost telefona.

Iako su se Android fanovi nadali da će 5.0 verzija softvera zamijeniti 4.4 i donijeti veće promjene, Android 4.4 KitKat je predstavio početke nove strategije Googlea u kojoj se internet gigant trudi pretvoriti svoj pretraživač u operativni sistem. Kompanija se koncentrisala na pretraživanje, promijenila izgled telefonskog imenika i Google Now potpuno integrisala u operativni sistem pametnog telefona.

Android 4.4 KitKat je najnovija verzija Google operativnog sistema koja, za razliku od Ice Cream Sandwich operativnog sistema, nije donijela velike promjene u izgledu i interfejsu Androida. Google je sa ovom verzijom pokušao omogućiti većini uređaja da koriste najnoviju verziju Androida.

Jednostavan dizajn KitKat 4.4 ima minimalistički dizajn, a ako imate pametne telefone sa interfejsom poput HTC Sense ili Samsung TouchWiz, vjerovatno nećete primijetiti razliku pri prelasku na novi operativni sistem. Prozori na KitKatu izgledaju malo drugačije, ikone su veće a tekst je zbijeniji.

Google se trudi da poboljša funkcionalnost svog Google Now servisa, a lansiranjem KitKata kompanija je uspjela integrisati svoj servis u operativni sistem. Ekrani koje korisnik koristi su ekstenzija Now aplikacije, a pretraživač je integrisan u svaki aspekt korištenja pametnog telefona. Većina sadržaja je iz Android launchera prešla u Google Search aplikaciju.

Pri pokretanju 4.4 korisnici će primijetiti da se Google Now nalazi na lijevoj strani početnog ekrana. Servis je moguće isključiti u postavkama, ali tako bi se značajno smanjila intuitivnost telefona. Novi operativni sistem omogućava korisniku da kreira onoliko ekrana koliko mu je potrebno, a Google tvrdi da novi operativni sistem može raditi na uređajima sa 512MB RAM memorije.

Aplikacije Skoro svaka Google aplikacija dobila je ažuriranu verziju koja ide uz operativni sistem. Korisnici će odmah primijetiti razliku u Play Books, QuickOffice, galeriji i Hangouts aplikacijama. Play Books aplikacija prikazuje novi način pristupa, a sadržaj ispunjava čitav ekran, bez menija na vrhu i dnu aplikacije. QuickOffice je poboljšan u nadi da će Microsoft Office korisnici početi koristiti ovu Android alternativu. Koristeći ovu aplikaciju može se otvoriti i kreirati sadržaj u Word, Excel i PowerPoint fajlovima, a aplikacija je integrisana sa Google Drive.

Google je korisnicima svoje Hangouts aplikacije omogućio slanje SMS poruka i video poziva. Galerija slika izgleda kao i prije, ali je promijenjen način obrade slika koji je sada dodatno pojednostavljen. Korisnici mogu izrezati sliku ili izabrati jedan od desetak filtera i efekata, te promijeniti osvjetljenje za nekoliko trenutaka.

Lokacija Google Now se oslanja na lokaciju korisnika i bilježi šta i kada radi, zato nije ni čudo što KitKat ima veliki broj postavki lokacije. Ovaj servis troši veliku količinu baterije pa je Google promijenio postavke i korisnik može izabrati između tri modela: Visoka preciznost (GPS i WiFi), Ušteda baterije (WiFi i mobilna mreža) i Preciznost uređaja (GPS).